Bibliotheken in Groningen

Op deze pagina zijn alle bibliotheken opgenomen met een ISIL-code en een locatiecode van het bibliotheeksysteem dat in gebruik is. Ontbreekt een vestiging, neem dan contact op met de Provinciaal Servicemanager.

Ik zou wel een kindje lusten (speelontdekboek)



Rond het prentenboek 'Ik zou wel een kindje lusten' van Sylviane Donnio is een speelontdekboek samengesteld volgens het vaste stramien van de Taallijn VVE. Het bevat pagina's voor ouders en pagina's voor in de groep.
Gedurende het project kunnen de kinderen het prentenboek mee naar huis nemen en samen met hun ouders het verhaal diverse malen lezen.
Ter verdieping zijn er werkbladen om te kleuren, knutselen en opdrachten te maken die het begrip van het verhaal stimuleren.

Kleine krokodil verkondigt dat hij wel eens een kindje zou lusten: daar kijken papa en mama krokodil van op! Hoewel ze er gemeen uitzien, zijn ze uiterst zachtaardig. Intussen weigert kleine krokodil elk ander eten. Wanneer hij een meisje bij de rivier ziet spelen, krijgt hij zijn kans. Hij is echter nog zo klein dat ze hem al kietelend het water in gooit… Nu wil kleine krokodil zijn bananen wel: om net zolang te groeien totdat hij groot genoeg is om een kindje te verslinden!

Boekenpret

Inhoud:
• Een collectie prentenboeken
• Speelontdekboek in de groep
• Tips en suggesties voor de leerkracht bij de vijf stappen: voorbereiding, introductie, voorlezen en vertellen, ingaan op het verhaal en doorgaan op het thema
• Speelontdekboek Thuis
• Tips en suggesties voor de ouders bij het lezen, praten en doen
• Verwerkingsbladen

Van deze titel zijn ook vertelplaten beschikbaar.

Uitvoering:
• Leerkracht
• Ouderbetrokkenheid
• Op school
• 2 tot 6 weken

Hoofdcontactgegevens

Marktstraat 59
3925JP  Scherpenzeel
Telefoon: 033 2773107
E-mail: info@bibliotheekscherpenzeel.nl

Openingstijden

Dinsdag14:00 - 20:30 uur
Woensdag14:00 - 17:00 uur
Donderdag10:00 - 12:00 uur
Vrijdag14:00 - 20:30 uur
Aanmelden voor: 
(, bytes)

Aanmeldinformatie

Product momenteel beschikbaar: 
Onbekend


Vorige pagina