Invoerinstructie productencatalogus onderwijs

Inhoud invoerinstructie productencatalogus onderwijs

  1. Inleiding
  2. De juiste aanbodsoort
  3. Aanbod invoeren
  4. Doelgroepen
  5. Widgets
  6. Overige zaken
  7. Er gaat iets niet goed
  8. Bijlage: invoerschema doelgroep kinderen
  9. Bijlage: invoerschema doelgroep professionals
  10. Bijlage: invoerschema doelgroep ouders

7. Er gaat iets niet goed

Veel voorkomende problemen hebben vaak te maken met het niet zichtbaar zijn van ingevoerd aanbod in GIDS. Check daarom als eerste de volgende zaken:

  • Staat de gebruikte aanbodsoort in de lijst? Let vooral op workshops etc. (het geven van)
  • Heb ik precies de juiste doelgroepen uit de lijst toegevoegd?
  • Heb ik een trefwoord toegevoegd bij het product als dit nodig is?
  • Staat het product op ‘zichtbaar voor publiek’ in G!DS?
  • Staat de organisatie waaronder ik het product heb ingevoerd op ‘zichtbaar voor publiek’?

De juiste producten komen niet tevoorschijn in de zoekfacetten. Check dan:

  • Check opnieuw de doelgroepen
  • Check de aanbodsoort, deze worden herleid tot een thema

Er komen veel te veel resultaten.

  • Wees specifiek in het toekennen van doelgroepen. Bij een product voor bijvoorbeeld groep 3, 4 en 5, alleen die specifieke doelgroepen toekennen. Geen onderbouw en middenbouw.

De kopjes verdwijnen niet, terwijl ik niets heb ingevoerd in het veld.

  • Controleer de invoervelden in G!DS op spaties of tabs. G!DS en de website zien dit als invoer, terwijl je niets kunt zien.

De plaatjes verschijnen niet bij de producten.

  • Meestal is de afbeelding te groot om te verwerken in G!DS. Zie hiervoor de uploadinstructie als je een afbeelding wil toevoegen. Geef ook het juiste kenmerk aan het bestand: logo.

Het nieuwsbericht heeft geen plaatje.

  • Meestal is de afbeelding te groot om te verwerken in G!DS. Zie hiervoor de uploadinstructie als je een afbeelding wil toevoegen. Geef ook het juiste kenmerk aan het bestand: logo.

Ik heb iets ingevoerd en zie geen verandering in de catalogus.

  • Dit kan te maken hebben met de cachetijd van de site. Deze is standaard ingesteld op een half uur. Daarna zijn veranderingen zichtbaar.
  • Duurt het langer of wil je in verband met het invoerproces de resultaten zien, mail dan naar gids@kb.nl.

De bestelmail komt niet aan op het mailadres.

  • Er staat mogelijk iets niet goed ingesteld. Mail naar gids@kb.nl. Er staat dan iets niet goed ingesteld.

Heb je andere vragen of opmerkingen, mail ook dan naar gids@kb.nl.