Bibliotheken in Utrecht

Op deze pagina zijn alle bibliotheken opgenomen met een ISIL-code en een locatiecode van het bibliotheeksysteem dat in gebruik is. Ontbreekt een vestiging, neem dan contact op met de Provinciaal Servicemanager.

BiSC

BiSC logo 2015.jpg (23519 bytes)

Contactgegevens

Bezoek- en postadres
Fruitweg 48
3981 PA Bunnik
T: 030 6354635

Openingstijden
Maandag08:30 - 17:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:00 uur
Woensdag08:30 - 17:00 uur
Donderdag08:30 - 17:00 uur
Vrijdag08:30 - 17:00 uur

Omschrijving
Bezoekadres Bibliotheek ServiceCentrum (BiSC)

GPS-coördinaten
52.063448, 5.211669

Organisatiesoort: 

Basisbibliotheek, openbare bibliotheek, POI, landelijke bibliotheekorganisatie
Volledige naam: 

Bibliotheek ServiceCentrum
Etiketnaam: 

BiSC
Beschrijving: 

Samen met de bibliotheken en de Provincie Utrecht werkt BiSC aan een duurzame en actuele bibliotheek voor alle inwoners van de provincie Utrecht.

BiSC doet dit door service en producten te bieden op het gebied van ICT & Logistiek, Advies & Projectmanagement, Netwerk & verbinding.

BiSC werkt samen met andere provinciale ondersteuningsinstellingen (POI’s) via Stichting SPN en op landelijk niveau met de KB.
Aangemaakt op: 
19:44
Aangemaakt op: 
19:44
Laatst gewijzigd op: 
14:23
Laatst gewijzigd op: 
14:23
Relaties: 

Gerelateerd aan organisatie: G!DS-beheerorganisatie (1)
Afnemers organisatie: de Bibliotheek AVV (196753)
Gerelateerd aan organisatie: Vereniging van Openbare Bibliotheken (5296990)
Gerelateerd aan organisatie: Probiblio (163850)

Voor wie

Voor welke regio: 
  • Van postcode "4243" t/m "4245"
  • Van postcode "3700" t/m "3700"
  • Van postcode "3400" t/m "3400"
  • Van postcode "4121" t/m "4124"
  • Van postcode "3901" t/m "3922"
  • Van postcode "3900" t/m "3900"
  • Van postcode "3626" t/m "3648"
  • Van postcode "4140" t/m "4145"
  • Van postcode "1396" t/m "1396"
  • Van postcode "4120" t/m "4120"
  • Van postcode "3800" t/m "3802"
  • Van postcode "3467" t/m "3621"
  • Van postcode "3811" t/m "3836"
  • Van postcode "1391" t/m "1393"
  • Van postcode "4131" t/m "4133"
  • Van postcode "3791" t/m "3791"
  • Van postcode "3927" t/m "3999"
  • Van postcode "1426" t/m "1427"
  • Van postcode "4126" t/m "4128"
  • Van postcode "4230" t/m "4235"
  • Van postcode "3701" t/m "3769"
  • Van postcode "3401" t/m "3464"
  • Van postcode "4163" t/m "4163"
  • Van postcode "4247" t/m "4247"
  • Van postcode "4130" t/m "4130"
  • Van postcode "1390" t/m "1390"
  • Van postcode "3790" t/m "3790"

Bibliotheekorganisatie

Soort bibliotheek: 

provinciale ondersteuningsinstelling (POI)
Is de bibliotheek in een multifunctioneel gebouw gevestigd: 
Nee
Organisatietypes in het multifunctionele gebouw: 

Branchegegevens

ISIL-code: 

NL-0702940000
Administratieve ISIL-code: 

NL-0702940000
ILN-code NBC+: 

159
VOB lidnummer: 
100490
Omvang werkgebied in aantal inwoners: 
1124802

Aanbod en faciliteiten

Werk-, studieplek aanwezig: 
Nee
Fysiek informatiepunt aanwezig: 
Nee
Activiteitenaanbod voor: 
  • Overig (geef toelichting)

Specifiek aanbod

Aanbod voor onderwijs: 
Nee
Aanbod voor belastingdienst: 
Nee
Beveiligde internetverbinding: 
Nee

Producten:

  • A-capella: Quintessa & The Daltons
    Een a-capellagroep van vijf dames, Quintessa, en een a-capella groep bestaande uit vijf heren: Priscilla and The Daltons brengen hun mooiste liedjes op het podiuum. Ze zingen vijfstemmige pop, jazz en kleinkunst. En misschien ook nog wel een liedje samen... Aanvang 15.00 Toegang is vrijwillige bijdrage. Adres: Oudegracht 60 - aan de werf Postcode: 3511AS Plaats: UTRECHT Url: http://www.werftheater.nl/ Datum/tijd: 27-11-2016 Bron: Ingezonden agendatips via website RTV Utrecht
  • Bezoekersregistratie en rapportage
    Bibliotheken zetten steeds meer in op programmering van cursussen, trainingen en voorstellingen. Een knelpunt voor het uitbouwen en professionaliseren van deze activiteiten vormt het ontbreken van efficiënte instrumenten voor bezoekersregistratie en analyse. Door een minimale dataset te ontwikkelen voor gestandaardiseerde vastlegging van deelnemersgegevens in het gezamenlijke CRM-systeem, wordt dit probleem ondervangen. Bovendien maakt het analyses mogelijk die zullen bijdragen aan het bereiken van doelgroepen in het Sociaal Domein. BiSC adviseert en faciliteert in dit project dat in 2017 is gestart en doorloopt in 2018.
  • Biebroam
    Biebroam - klantrelatie met bibliotheekklanten (alle bezoekers ongeacht lidmaatschap) Wie zijn de bezoekers van de bibliotheek? Waar hebben ze behoefte aan, en wat dragen zij bij aan de Bibliotheek? Deze vragen blijven nu nog grotendeels onbeantwoord, doordat het grootste gedeelte van de bezoekers niet-leden zijn, en omdat veel bezoekers geen gebruik maken een (registerende) Bibliotheekdienst Biebroam is een propositie in het nieuwe bedrijfsmodel van de maatschappelijke bibliotheek. De beoogde landelijke propositie omvat: 1. Verbindingsgemak - Biebroam is de slimme manier om bibliotheekklanten (alle bezoekers ongeacht lidmaatschap) gebruiksvriendelijk, herkenbaar en veilig toegang te geven tot WiFi-netwerken bij alle deelnemende bibliotheken en multi functionele accomodaties in Nederland. 2. Relevant communiceren - Met biebroam kan de bibliotheek persoonlijk en relevanter, want doelgroepgericht, communiceren met bibliotheekbezoekers en hen bereiken via hun smartphone, tablet of laptop. De waardervaring bij bibliotheekbezoekers neemt daardoor toe: deze moderne manier van doelgroepgericht communiceren is een onmisbaar onderdeel van het nieuwe bedrijfsmodel voor de maatschappelijke bibliotheek. 3. (Samen)werk- & Leeromgevingen - biebroam biedt toegang tot nieuwe relevante, bibliotheekdiensten in de (samen)werk- & leeromgevingen.
  • BiSC nu in Bunnik gevestigd!
    Vanaf 6 juli 2015 is de website beheerder van CultuurUtrecht, BiSC (Bibliotheek Service Centrum) niet meer in Houten gevestigd, maar in Bunnik. Samen met de provinciale organisatie Kunst Centraal heeft BiSC een pand op bedrijventerrein ‘De Fruitveiling’. Ons nieuwe adres is: Fruitweg 48 3981 PA Bunnik 030 – 635 46 35
  • Campus NL
    In navolging van de nieuwe EU regelgeving rondom wetenschappelijk onderzoek waarin vanaf 2020 al het wetenschappelijke onderzoek standaard Open Access is15, ontstaan nieuwe mogelijkheden om beschikbare wetenschappelijk kennis en informatie te verspreiden, die relevant kan zijn voor burgers en bedrijven. Ook zijn er steeds meer mogelijkheden om – internationaal en nationaal- academische cursussen en opleidingen te volgen via internet, zoals via Massive Open Online Courses. In samenwerking met de provinciale kennisinstellingen (zie ook Netwerken met kennisinstellingen) kan de ontsluiting hiervan naar de heel Nederland/hele provincie Utrecht worden onderzocht en hiermee experimenten en nieuwe proposities worden ontwikkeld. Zo kan een Campus NL/Utrecht ontstaan waarbij de kennisketen zich niet beperkt tot de fysieke campus en waarin nieuwe kansen ontstaan voor de kenniseconomie. Denk aan toepassingen voor het voortgezet onderwijs, maar ook in het kader van Leven lang leren. Door deze ontwikkelingen nauwgezet volgen en met geïnteresseerde partijen gesprekken arrangeren kunnen nieuwe allianties worden ontwikkeld. Waar concrete mogelijkheden zich voordoen worden projectideeën voorgelegd aan de bibliotheken.
  • Centrale Bibliotheek Utrecht gaat naar oude postkantoor Neude
    Centrale Bibliotheek gevestigd wordt in het oude postkantoor aan de Neude. Bibliotheek Utrecht en a.s.r. hebben hierover overeenstemming bereikt. De nieuwe Bibliotheek opent naar verwachting eind 2017 haar deuren. In het postkantoor krijgt de Bibliotheek 25% meer publieksruimte. Er komen meer werk- en studieplekken evenals ruimtes voor cursussen, workshops, exposities en literaire voorstellingen. In het medialab kunnen Utrechters straks uitgebreid kennismaken en experimenteren met nieuwe technologieën. Er komt ook een café en brasserie. In het gebouw komen verder een versmarkt, winkels en een uitgebreide fietsenstalling.
  • Effectmeting voor Bibliotheken
    Effectmeting voor Bibliotheken wordt belangrijk om beter te kunnen verantwoorden en te sturen. Welke interventies leveren de grootste bijdrage, en aan welk doel? Effectmeting begint met Effectgericht denken en werken.
  • Google Grants
    Google biedt ANBI instellingen de mogelijkheid om gratis (tot behoorlijk hoog bedrag) te adverteren op Google. Ook Bibliotheken kunnen hier gebruik van maken en op die manier hun web presence en SEA campagnes enorm vergroten en verbeteren.
  • Juan Pablo Dobal (solo!) dag eerder
    Het concert van Juan Pablo in "de Bovenkamer" in Zeist vindt plaats op vrijdag 16 oktober ipv op zaterdag 17 oktober.
  • Ontdek de middeleeuwen in de Koninklijke Bibliotheek
    Zelfs de kleinste handschriften uit de middeleeuwen vertellen grote verhalen, over Maria, over ridders en over koningen. De originelen zijn kostbaar en worden in de kluis bewaard, maar digitaal gaan de deuren wijd voor u open. Ontdek de middeleeuwen in de KB.
  • Opleidingsgids Leven Lang Leren
    "De Opleidingsgids Leven Lang Leren is een digitale vergelijkingssite waarin 80% van het Nederlandse training & cursusaanbod inzichtelijk is gemaakt. Een Bibliotheek kan snel gebruik maken van de bestaande widget in de landelijke huisstijl (eventueel kan ook een andere huisstijl worden overgenomen) en deze in de eigen website opnemen. De widget wordt in samenwerking met Springest.nl georganiseerd. Bibliotheken kunnen ook hun eigen training & cursus aanbod in de widget toonbaar gemaakt worden. Er is een 'revenue sharing' model waarbij de opbrengsten 50%-50% gedeeld worden met de bibliotheek. Opleiders betalen een fee aan Spingest voor alle gedownloadde brochures en afgenomen trainingen & cursussen."
  • Opleidingsgids Leven lang leren
    Wil je een cursus of opleiding volgen? Maar weet je niet waar je de zoektocht moet beginnen? Op deze website staan meer dan 22.000 opleidingen en cursussen. Van een online breicursus tot een langdurige masteropleiding. Op alle niveaus en in alle prijsklassen. Alles in één overzicht, met handige gebruikerservaringen, verzameld door Springest, de grootste onafhankelijke vergelijkingssite voor opleidingen, trainingen en cursussen van Nederland, en gepresenteerd door je bibliotheek.
  • Proeftuin / experimenteer / ontwikkelomgeving (multichannel) applicaties
    We willen een proeftuin/experimenteer/ontwikkelomgeving (aPaaS) beschikbaar stellen waarop bibliotheken in staat worden gesteld om snel nieuwe applicaties/digitale diensten te ontwikkelen en hiermee te experimenteren. Om de slag te maken naar een nieuwe positionering als bibliotheek in de digitale wereld is experimenteren en innoveren noodzakelijk. Ook vraagt de invulling van de 5 kernfuncties, zoals in de Wsob benoemd, om het continu uitproberen en evalueren van ideeën, concepten en vernieuwende interessante digitale toepassingen. Door een aPaaS-omgeving beschikbaar te stellen denken we een aantal knelpunten op te lossen: - Vrijwel elke nieuwe toepassing wordt nu van scratch en door elke bibliotheek afzonderlijk gebouwd. Door het ontbreken van een ontwikkelomgeving met een aantal voor bibliotheken relevante basisfunctionaliteiten is het lastig om een idee verder te brengen dan de idee-fase. Een idee kan in deze omgeving sneller tot ontwikkeling worden gebracht. - Door het delen van de omgeving is het ook makkelijker om gebruik te maken van onderdelen/modules die andere al hebben ontwikkeld. Ook is kennisuitwisseling tussen bibliotheken die met gelijksoortige experimenten bezig zijn eenvoudiger te faciliteren. - Als er nu lokaal zaken worden ontwikkeld is het erg lastig om dit op te schalen. Door gebruik te maken van een aPaaS-omgeving verwachten we dat opschaling eenvoudiger is.
  • Social CRM
    Door professionale webmonitoring & webcare tools in te zetten kunnen Bibliotheken hun zichtbaarheid, klantcontact en service verbeteren. In dit project is gebruik gemaakt van Coosto, een van de grootste en krachtigste tools op het gebied van Social CRM.
  • Werkplaats 21e eeuw
    In het verlengde van het project Werkplek van de 21e eeuw is duidelijk geworden dat Bibliotheken een sterke behoefte hebben om meer met hun bezoekers te doen. Echter, er is nog weinig kennis van de bezoekers en de dienstverlening hiervoor is beperkt tot het bieden van faciliteiten zoals werkplekken, wifi en koffie. De Bibliotheek kan haar dienstverlening voor bezoeker verbeteren als ze beter inzicht heeft in wie de bezoekers zijn, en welke behoeften deze hebben. De Bibliotheek als “Werkplaats” kan daardoor meer toegevoegde waarde bieden, voor verschillende doelgroepen. BiSC zal het concept van de “Werkplaats’”verder met Bibliotheken onderzoeken, experimenteren en de opbrengsten hiervan ter beschikking stellen.
  • Werkplek van de 21e eeuw
    Werkplek van de 21e eeuw gaat over de vraag hoe de (fysieke) Bibliotheek kennisdeling en samenwerking kan faciliteren.


Vorige pagina