Invoeren van aanbod door middel van sjablonen


Naast invoeren van aanbod door middel van lege formulieren, is het ook mogelijk om gebruik te maken van sjablonen. Sjablonen zijn aanbod die reeds voor het grootste deel kant en klaar zijn ingevuld met gebruikmaking van de juiste aanbodsoort en ingevulde trefwoorden. Het enige dat je moet doen is de informatie aanpassen aan jouw situatie door bijvoorbeeld de beschrijving aan te passen, een juiste locatie in te voeren en eventueel een agenda- of periodedatum toe te voegen.

Door gebruik te maken van sjablonen, is de kans dat je aanbod niet op een website als hetinformatiepunt.nl verschijnt erg klein. Op deze pagina is te zien hoe je door middel van sjablonen aanbod kunt invoeren. Is voor jouw aanbod (nog) geen sjabloon beschikbaar, ga dan naar deze pagina om aanbod in te voeren op basis van lege formulieren.

Om aanbod in te voeren door middel van sjablonen, klik op Nieuw in de de aanbodwidget. Klik vervolgens in het uitklapmenu op Van sjabloon om verder te gaan.

Er opent nu een zoekvenster met een overzicht van de beschikbare sjablonen. Hierbij is het mogelijk om het aantal getoonde sjablonen te beperken door te filteren op aanbodsoort en tags (onderwerpen).

Dubbelklik op het sjabloon dat je wilt gebruiken voor het aanbod dat je zelf wilt invoeren. Dit aanbod opent nu als nieuw aanbod voor jouw organisatie waarbij diverse velden zijn ingevuld. Loop het formulier in zijn geheel langs en voeg eigen informatie toe om het te completeren. Vergeet in elk geval niet de velden aan te passen waar gevraagd wordt dit te doen.

Heb je alles ingevuld, sla dan het aanbod op. Het aanbod komt te staan tussen de rest van het al aanwezige aanbod dat bij de organisatie staan. Wil je het aanbod niet opslaan, dan krijg je na het klikken op Annuleren de vraag of je het aanbod daadwerkelijk wilt verwijderen.

Let op: als je aanbod invoert op basis van een sjabloon, dan wordt er een kopie van dat sjabloon gemaakt. Er is geen koppeling tussen het aanbod en het sjabloon. Na invoer dien je het aanbod zelf te actualiseren als dat nodig is.